شمشیر ولایت

شهادت طلبان ضد نفاق جدید

شمشیر ولایت

شهادت طلبان ضد نفاق جدید

نتانیاهو:خیزش های منطقه از انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته است

صیرت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی به الهام گرفتن انقلاب های منطقه از انقلاب اسلامی ایران تلویحا اذعان کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، بنیامین نتانیاهو در برلین و در کنفرانس خبری به همراه آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت: «نمی دانیم که آیا تحولات در کشورهای عربی شبیه انقلاب های سال 1989 اروپای شرقی علیه رژیم های اقتدارگرا بوده یا شبیه انقلاب اسلامی در سال 1979 است.

وی اضافه کرد: «البته امیدواریم این تحولات شبیه نوع اول باشد ولی نمی توانیم در این زمینه اطمینان داشته باشیم. سیاست خود را براساس این تحولات مشخص می کنیم؛ 5 سال پیش انقلاب سدر در لبنان روی داد و یک میلیون لبنانی به خیابان ها ریختند و به ایجاد تحولات دموکراتیک در این کشور امید بستند اما امروز پس از گذشت 5 سال با حزب الله روبرو هستیم. همچنین ما چند سال پیش از نوار غزه عقب نشینی کردیم و اینک مجبوریم با حماس روبرو باشیم.»

نتانیاهو همچنین در دیدار با مرکل اعلام کرد که رهبران جهان باید همانطور که به کشورهای دیگر که در آنها جنبش های دموکراتیک به وجود آمده، اعمال فشار می کنند به ایران نیز اعمال فشار کنند.

براساس این گزارش، نتانیاهو با مرکل بحث و گفت وگوهایی را صورت داد و در خصوص طیف گسترده ای از موضوعات از جمله درگیری های فلسطینیان و صهیونیست ها، ایران و ناآرامی های خاورمیانه گفت وگو کردند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با دخالت در امور داخلی ایران تصریح کرد که رهبران کشورهای جهان باید به ایران فشار آورند.

وی همچنین درباره کنار کشیدن بانک مرکزی آلمان از فرایند انتقال پول نفت از هند به ایران، به مرکل فشار آورده است.

مرکل نیز با تاکید بر حمایت از راه حل دو دولت و با به رسمیت شناخته شدن دولت یهودی توسط فلسطین، تصریح کرد که تحولات کنونی در منطقه خاورمیانه بیش از همیشه بر لزوم از سرگیری مذاکرات سازش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی البته پیش از این هم نسبت به تکرار تجربه چند دهه پیش ایران در مصر ابراز نگرانی کرده بود.

وی 12 بهمن سال گذشته و باز هم در کنفرانسی مطبوعاتی به همراه مرکل گفته بود: دولت عبری با نگرانی و دقت زیادی اوضاع مصر را دنبال می کند و به شدت از تکرار انقلابی نظیر انقلاب اسلامی ایران در مصر بیمناک است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که تغییر و تحولات این کشور عربی تأثیری بر روی توافقنامه صلح امضا شده میان طرفین مصری و صهیونیستی در سال 1979 نداشته باشد.